woensdag 10 augustus 2016

Corel Painter, digitaal painten, try out

De tekenacademie, Ariane Berends-Brouwer, digitale schets in Painter, digitaal tekenen, Photoshop, vergelijk, paint programma, digital artist
Try out van Ariane Berends-Brouwer met Corel Painter 
Corel Painter is naast Photoshop het meest gebruikte programma om digitaal mee te painten. Corel Painter wordt door veel artists gebruikt vanwege de natuurlijke penseelstreek.

Normaal gesproken werk ik in Photoshop. Het is een krachtig programma met veel mogelijkheden. Maar voor de overgangen mis ik soms een beetje snelheid. In Photoshop moet je de toon- en kleurovergangen echt bewerkstelligen. Het gaat niet vanzelf.

Van huis uit heb ik veel met olieverf gewerkt. In het analoge olieverf zijn overgangen heel makkelijk omdat de verf op het doek door elkaar mengt. Die natuurlijke penseelstreek zag ik terug bij Sinix.

Natuurlijk kon ik het niet laten om even een kleine schets te maken met een kersvers gedownloade trail van Painter. Inderdaad had ik bijna het idee alsof ik met olieverf aan het werk was. Voor de echte schilder een prettige ervaring.

De brush die ik hier gebruikte had ik gezien bij Sinix: Acrylic dry brush uit het assortiment van 2015. Deze brush kun je ook makkelijk terugvinden in Painter 2017.

Tip: Painter trail 2017 gratis downloaden en proberen

In deze clip zie je hoe Sinix werkt met Corel Painter. Hij geeft ook  hele handige tips. Bijvoorbeeld dat je veel door je oogharen moet kijken om de toonwaarden te blijven zien. Verder zegt hij: "Paint als een beeldhouwer." Dit advies is goud waard. Want daarmee maak je je platte vlak 3D.

www.detekenacademie.nl/?page=model-tekenen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef zelf een tip of reageer: